Camino Portugues, dag 20

19 augustus 2017 - Ponte De Lima, Portugal

De Portugezen sleutelen nog steeds aan de Camino van Porto naar Santiago. Naast de route langs de kust en die door het binnenland, die wij volgen, bestaan er ook lokale variaties. Dan proberen ze de route nog mooier te maken of over minder asfalt te laten gaan. Toen ik vanmorgen Barcelos uit liep kwam ik op een lokale variant terecht. Hij stond heel goed met grote nieuwe borden aangegeven en hij was prachtig. Na een paar uur heb ik toch eens op mijn navigatie gekeken om een idee te hebben waar ik was. Tot mijn schrik stelde ik vast dat ik een grote omweg gemaakt had en een heel eind uit de richting van Ponte de Lima was.  Ik kon wel zien waar de oude route liep en daar naar toe lopen. Al met al heb ik minstens 6 km extra gelopen, terwijl ik al 36 km op het programma had staan.

Het werd dus een marathon. Dan heb ik dat ook eens gedaan. Daar kwam nog bij dat de weergoden de temperatuur omhoog joegen naar 32 graden. Het lijkt erop dat het venijn in de staart zit van mijn Camino Portugues. Morgen is mijn laatste etappe van een kleine 20 km. De weersvoorspelling voor morgen is 38 graden.

1. Marsja van den Hoek:
    Hallo Peter,

Bij een zomerse temperatuur van 38 graden wens ik je nu alvast voor morgen heel veel succes met jouw laatste etappe van een kleine 20 km.

Groetjes,
    Marsja.
  2. Gerry:
    20 augustus 2017
    Hoi Peter, maak er nog een mooie laatste dag van In de hitte!
    Weer een reis achter de rug. Tot ziens in Veldhoven!
  3. Henriëtte van Schaffelaar:
    20 augustus 2017
    Hoi Peter, Het was deze keer een hele andere route, maar weer met bijzondere ontmoetingen en mooie verhalen. Iets waar je na morgen, weer met een goed gevoel op terug kunt kijken. Succes nog bij de laatste "mooie loodjes"!! Tot in San Benedetto Belbo
  4. Okkie:
    20 augustus 2017
    Holy shit Peer, 32 gr. is al erg genoeg met 6 km extra op de teller maar 20 km in 38 gr. is bijna ondoenlijk. Die temperatuur hadden we een aantal dagen geleden hier, het sloeg de meeste aanwezigen plat. En dan konden ze nog een frisse duik nemen als ze daar behoefte aan hadden.

Jij hebt geen keuze, je zult van A naar B moeten lopen om in ieder geval toch de indruk te bevestigen dat je een echte pelgrim bent en niet zo'n halfslachtig exemplaar die, als het lastig wordt, ervoor kiest om een of ander vervoermiddel op wielen of rails het werk te laten doen.

Ik wens je alle succes van de wereld en ik lees het morgen!
  5. Henk renting:
    20 augustus 2017
    wat een aparte verrassing, maar ook al weer achter de rug en overleefd....
    succes morgen en tot in veldhoven.
  6. Jos Fassaert:
    Hoi Peter,
    ik hoop en verwacht dat je ondanks al die lieve en vriendelijke mensen in Portugal toch nog wilt terugkeren naar ons kikkerlandje. Succes met de laatste trip en gauw tot ziens.