Camino Portugues, dag 18

17 augustus 2017 - Vila do Conde, Portugal

Gek is dat. Na twee dagen rust wil je lijf weer lopen. Hoewel Porto beslist de moeite waard is, was ik blij dat ik vandaag verder kon lopen naar Vila do Conde. De route was niet  bijzonder mooi maar wel heel afwisselend.  Eerst Porto uit. Dat is net als bij alle andere grote steden geen feest. Buitenwijken en industriegebieden. Wat wel bijzonder was dat de Camino vlak langs het vliegveld ging. Eerst langs de landingsbaan en vervolgens langs de startbaan. Ik kan vliegtuigspotters aanraden om naar Porto te komen je kunt de vliegtuigen bijna aanraken.

Eindelijk in Vila do Conde aangekomen wordt je beloond voor alle moeite met prachtige stranden, een mooie haven en een relatieve rust na de drukte van Porto. De rust werd me niet gegund toen ik mijn verdiende biertje zat te drinken op een mooi terras. Er zat een Portugees naast me die maar bleef kletsen. Weliswaar in heel goed Engels. Maar toen hij beweerde dat hij in vier uur tijd van New York naar Vila do Conde was gereden met  200 km per uur, had ik toch het vermoeden met de plaatselijke dorpsgek van doen te hebben. Ik kreeg nog wel een biertje van hem. Dat wel.

1. Mien van der Mijl:
    18 augustus 2017
    Wat weer een schitterend verhaal. Heb hardop in mezelf zitten lachen. Ik kijk nu alweer uit naar het volgende verslag. Mooie foto's ook. Bedankt en succes verder.
  2. Okkie:
    20 augustus 2017
    Moet even een paar dagen inhalen wegens hevige drukte hier in C.C. De ernstige hitte is wat weg maar nog steeds is het voor mij niet mogelijk om in de zon te zitten, laat staan te lopen.

Knap hoor dat jouw lijf zich in beweging wil zetten als alle ledematen iets teveel rust gehad hebben. Hoe los je dat in godsnaam thuis op?