Camino Portugues, dag 17

16 augustus 2017 - Porto, Portugal

Vandaag nog een tweede rustdag in Porto. Ik heb geprobeerd om alle interessante wijken, die ik gisteren nog niet had gezien, vandaag te bekijken. Al met al heb ik heel veel gelopen en heel veel moois gezien. Een hoogtepunt vond ik de hal van station Bento, opgesierd met 20.000 handgeschilderde tegels waar de kunstenaar 10 jaar voor nodig had om ze te maken.

16 augustus is de verjaardag van mijn moeder. Vorig jaar schreef ik iedere week 2 kaarten. Één voor mijn moeder en één voor mijn schoonvader.  Nu schrijf ik nog maar één kaart omdat mijn moeder na mijn terugkomst uit Santiago overleden is. Vandaag heb ik één kaart uit Porto gestuurd.

1. Maran:
    17 augustus 2017
    Oma had het vast gekkenwerk gevonden dat je nu alwéér een pelgrimstocht aan het wandelen bent. En de verhalen over jouw ontmoetingen met bijzondere figuren vast prachtig gevonden.
  2. Marsja van den Hoek:
    17 augustus 2017
    Hallo Peter,

Ik geniet weer van je verhalen en prachtige foto's.
    Leuk om je weer te volgen.

Loop ze nog!

Een hartelijke groet,
    Marsja.
  3. Els koster:
    19 augustus 2017
    Dag Peter .
    Wat gaat de tijd snel.Mama al een jaar niet meer hier .
    We hebben tijdens onze vakantie nog over jullie gesproken .
    Morgen treed Marie Christien tijdens een kerkdienst in Valkenswaard op .
    Zal een kaarsje op steken .Gr Els
  4. Okkie:
    20 augustus 2017
    Ja inderdaad, de tijd vliegt en voor je het weet is er weer een jaar voorbijgegleden. Dat betekent nog meer bewuster proberen te leven en niets uitstellen want je weet nooit of er nog een ''morgen" aanvangt....

Hal station Bento is toch niet toevallig dat (ik dacht kerkje) gebouw op de eerste foto links?