Camino de Portugues, dag 15

14 augustus 2017 - Porto, Portugal

Vandaag van São João da Madeira naar Porto gelopen. Een traject van 34 km met veel klimmen en dalen. De laatste 10 km gaan door de buitenwijken van Porto. Al met al geen fraaie route maar toch een paar pareltjes. Zoals de blauwe kerk bij het verlaten van São, het prachtige klooster Mosterio San Salvador halverwege en aan het einde de brug over de Douro met uitzicht op de oude stad van Porto.

Tegen de verwachting was het vandaag koel. Er stond een koude wind vanuit de oceaan en het was soms mistig. Dat maakte het lopen een stuk prettiger.

Jean-François, de man van Anne, is ook in Porto. Zoals gebruikelijk heeft hij het beste hotel van de stad genomen. Anne en Marie-Claire zijn daar ook. Ik vond 300€ per nacht wat te gortig (we zijn 3 nachten in Porto) en heb een eenvoudig hostel gevonden voor een fractie van die prijs. Vanavond hebben we met zijn vieren gegrilde sardines gegeten. Echt Portugees en bere gezellig.

1. Gerry:
    15 augustus 2017
    Een pittige tocht dus achter de rug denk ik dan. Fijn dat het weer minder was. Ik kon hier in Veldhoven eindelijk weer eens uren in de zon liggen op het strand!
  2. Paul en Til:
    15 augustus 2017
    Weer een hele belevenis deze tocht. Voor jouw veel afwisseling van oude kloosters gebouwen en mensen. En iedere dag een verrassing met eten en slapen maakt deze tocht heel bijzonder.
  3. Okkie:
    15 augustus 2017
    Het zijn weer prachtige foto's waarmee je ons elke keer weer opnieuw verblijdt! Met name die lavendelblauwe kerk (alleen die fantastische kleur al) vind ik keimooi!

Fijn dat jullie lekker gegeten hebben en hopelijk beloofd dit iets meer culinaire vreugde voor de toekomst.
    Veel plezier nog in Porto!
  4. Mien van der Mijl:
    15 augustus 2017
    Porto, de plaats aan de Douro waar heerlijke port geproduceerd wordt. Daar zul je toch zeker een dezer dagen iets van gaan proeven? Maar voorzichtig hiermee, hij is namelijk een beetje te lekker!! Geniet nog Peter.