Camino Portugues, dag 14

13 augustus 2017 - São João da Madeira, Portugal

Ik sliep vannacht in een goedkoop motel. Niet bepaald romantisch. Het ontbijt was in het tegenover gelegen benzinestation. Na een kop koffie en een croissant ben ik om 7:30 gaan lopen.

De Portugezen waren me vandaag goed gezind. Misschien omdat het zondag was. Het begon in een groente en fruit winkel. Daar kocht ik 3 stuks fruit voor 47 cent. Ik gaf 50 cent en wilde geen wisselgeld. De verkoopster weigerde en gaf me 5 ct terug. Ik wilde haar nog 2 ct geven maar daar wilde ze niets van weten. Ze wenste me " bon Camino".

Een paar km verder hield ik pauze op een dorpspleintje. De avond daarvoor was daar een feest geweest. De feesttent stond er nog en ook de bar en biertap. Na een minuut of 5 kwam een groepje vrijwilligers de boel opruimen. Eentje kwam naar me toe en gaf me een hand. Wacht even zei hij en even later kwam hij met een blikje icetea aanzetten.

Weer een  paar km verder wenkte een vrouw me. Ik moest in haar tuin gaan zitten op een mooie schaduwplek.  Daar kreeg ik een verse sinasappel, bessen en een fles gekoeld water. Haar naam is Maria-Cosa. Ze sprak alleen Portugees dus een gesprek was moeilijk maar haar bedoelingen waren o zo lief. Bij het vertrek stopte ze me nog een broodje met gebakken vlees toe.

1. Mien van der Mijl:
    14 augustus 2017
    Wie goed doet goed ontmoet Peter. Wat mooi om te lezen. Hopelijk verloopt de rest voorspoedig. Geniet er nog van.
  2. Maran:
    14 augustus 2017
    Fijn dat de portugezen de oude pelgrim ondersteunen.
  3. Erik Schmeitz:
    14 augustus 2017
    Je vermaakt je weer prima, zo te lezen. Veel loopplezier nog.
  4. Okkie:
    14 augustus 2017
    Wat een hartverwarmende gebeurtenissen op die bewuste zondag! Mooi om te lezen en zeker mooi om te mogen ervaren.
    Geniet ervan!
  5. Henk renting:
    14 augustus 2017
    blijkbaar haal je het beste in de mensen boven peter !
    het is toch geweldig om te weten dat in deze hectische soms egoistische wereld er nog altijd mensen zijn die vervuld zijn van de meest elementaire behoeften die we allemaal hebben, liefde en doe doen voor die ander.....loop ze.
  6. Henk renting:
    goed doen natuurlijk.....
  7. Jos Fassaert:
    14 augustus 2017
    Wat ben jij een geluksvogel. Jij trekt al die bijzondere dingen op een natuurlijke wijze aan, zonder daarvoor echt gek te doen. Het is je van harte gegund. Loop ze !!!!!!
  8. Vera Dings:
    14 augustus 2017
    Prachtig!! Het zijn van die kleine dingen die een reis onvergetelijk maken.